آشنایی با ایزو TC 122


بسته بندی استاندارد از استراتژی بازاریابی یک پارچه ای استفاده می کند تا بتواند ضمن حفظ کیفیت محصول نهایی ، نظر خریدار را هم به آن جلب نماید. بسیاری از مصرف کنندگان قبل از خرید کالای موردنظر ، بسته بندی آن را قضاوت می کنند و چه بسا بسته بندی غیراصولی ، او را از خرید منصرف نماید.

یکی دیگر از اهداف مهم بسته بندی ، هویت دهی به محصول است. در بسیاری از موارد ، تمرکز بر اهداف بسته بندی آن قدر اهمیت می یابد که هزینه آن بیشتر از خود محصول می شود. برخی از صاحب نظران بازاریابی اعتقاد دارند بسته بندی باید جزو اهداف آمیخته بازاریابی ( محصول ، قیمت ، مکان عرضه ، ترویج ) قرار بگیرد.

این جاست که ایزو بین المللی TC 122 به استانداردسازی در زمینه بسته بندی ، با توجه ویژه به اصطلاحات و تعاریف مورد استفاده در این حوزه ، ویژگی های بسته بندی حرفه ای ، الزامات و آزمایشات عملکردی و همین طور استفاده از فناوری های مرتبط با بسته بندی می پردازد.

در واقع ایزو TC 122 یا همان ISO TC 122 راهنمایی بین المللی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان است تا با رعایت آن ، بسته بندی محصولات خود را با نیاز های کاربری ، استانداردها و الزامات جهانی و همین طور حقوق مصرف کنندگان هماهنگ نمایند و حضور موفقی در بازار داشته باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.