نشانه های پخش شدن عفونت دندان در بدن چیست


احساس خستگی و ضعف شدید می تواند نشانه پخش عفونت دندان در بدن باشد. تب و لرز، قرمزی پوست، تعریق شدید، و سردرد از دیگر علائم بروز این اختلال هستند. به این موارد می توان تورم صورت و حالت تهوع یا استفراغ را نیز اضافه کرد. در موارد شدیدتر تعداد تنفس و ضربان قلب افزایش پیدا کرده و فرد به سختی نفس می کشد. البته این علائم در همه افراد به طور یکسان بروز پیدا نمی کند. بلکه شدت گسترش عفونت و شرایط بدنی فرد تعیین کننده هستند.

عفونت خون چیست؟

به دلیل برخی اصطلاحات مرتبط که گاهی افراد به جای یکدیگر استفاده می کنند ، اغلب سردرگمی زیادی در مورد سپسیس وجود دارد. با این حال ، معنی هر یک از آنها کمی متفاوت است. در اینجا نگاهی به این اصطلاحات می اندازیم:

سپسیس یک پاسخ شدید به عفونت در جایی از بدن است که منجر به مشکلات اعضای بدن می شود. ممکن است مشکلات ارگان های ناشی از سپسیس داشته باشید و ندانید که به عفونت مبتلا هستید. پزشکان باید عفونت خون را به عنوان علت بالقوه مشکلات جدید اعضای بدن در نظر بگیرند.

باکتریمی: وجود باکتری در خون و عمدتا یک یافته آزمایشگاهی است. یک سیستم ایمنی سالم به طور معمول بدن را از مقدار اندک باکتری وارد شده در جریان خون پاک می کند. اما تحت برخی شرایط ، باکتری های موجود در خون می توانند یک عفونت فعال را شروع کنند که می تواند در بدن و اندام ها پخش شود. باکتریمی می تواند منجر به سپسیس شود.

منبع: سالم زیبا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.