پستانک ارتودنسی مناسب کودکان در چه سنی است؟

استفاده از پستانک ارتودنسی در صورتی می تواند موثر واقع شود که کودکان در سن مناسب از آن استفاده کنند. یکی از سوال های بسیار پر تکرار والدین از متخصصان دندانپزشک کودک این است که کودکان تا چه سنی باید از پستانک استفاده کنند؟
  • استفاده از پستانک زیر دو سال
طبق تحقیقات انجام شده استفاده از پستانک ارتودنسی برای کودکان زیر دو سال هیچ گونه تاثیر منفی بر رشد فک، دهان و دندان آنها نمی گذارد.
متخصصان دندانپزشک کودک به مادران توصیه می کنند که تا قبل از پایان سه سالگی کودک برای گرفتن پستانک از فرزندان اقدام کنند؛ در غیر این صورت کودکان به احتمال زیاد به استفاده از پستانک عادت می کنند و استفاده از آن در سنین بالای ۳ سال می تواند برای آنها مشکلاتی را به وجود بیاورد.
از دادن پستانک به کودکان زیر یک ماه باید به شدت پرهیز شود.
  • استفاده از پستانک بالای 4 سال
طبق تحقیقات انجام شده استفاده از پستانک ارتودنسی در سنین بالای ۴ سال مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی زیادی را به وجود می آورد. به عنوان مثال: دندان های پیشین کودک به سمت جلو حرکت می کند.
مشکلات گفتاری مانند اشکال در تلفظ حروف، تغییر قوس دندانی، دفرم شدن دندان ها در اثر استفاده بیش از حد و طولانی مدت پستانک به وجود می آید.

علت درد آپاندیس در کودکان و 4 درمان موثر

آپاندیسیت به معنای التهاب و ورم آپاندیس است که یک درد شدید در سمت راست پایین شکم ایجاد می کند. آپاندیسیت یک اورژانس پزشکی است چون می تواند موجب ترکیدن با پاره شدن آپاندیس شود. این وضعیت جدی است و منجر به تشدید عفونت می شود و در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.

آپاندیس زایده ای نازک و انگشتی شکل است که به روده بزرگ متصل است و در قسمت پایین و سمت راست شکم قرار دارد. متخصصان به طور قطع نمی دانند که آپاندیس چه نقشی در بدن دارد. بطور کلی آپاندیس یک اندام حیاتی نیست و برداشتن آن ضرری برای سلامتی ندارد.

عمل جراحی که برای برداشتن آپاندیس انجام می شود، آپاندکتومی نامیده می شود. این عمل، شایع ترین جراحی اضطراری انجام گرفته برای کودکان است. اکثر کودکان پس از این عمل بدون هیچگونه عارضه ی طولانی مدت، بهبود می یابند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.