طراحی کتابخانه

اولین امر مهم در طراحی کتابخانه عمومی ، دسترس پذیری آسان وسایل ، تجهیزات ، مسیرها و خود کتاب ها است. حال ممکن است بپرسید دسترس پذیری یعنی چه؟

شما باید دقت داشته باشید که تمام کاربران کتابخانه از افراد قدیمی که آن را به خوبی می شناسند نیستند ، بلکه روزانه تعداد زیادی از افراد جدید وارد کتابخانه می شوند که محیط برایشان کاملا جدید است و هیچ چیز راجع به آن نمی دانند.

بنابراین هنگام طراحی کتابخانه ، خود را مانند فردی در نظر بگیرید که برای اولین بار مانند کتابخانه می شود. آیا در نگاه اول متوجه خواهد شد کتاب های علمی در کدام قسمت هستند؟ آیا می تواند سرویس بهداشتی یا بوفه را به راحتی پیدا کند؟

علاوه بر این ، یکی دیگر از موارد مهمی که در مقوله دسترس پذیری جای دارد ، راحتی استفاده معلولین از کتابخانه است. هنگام طراحی کتابخانه این پیش فرض را که تمام کاربران کتابخانه از نظر جسمی سالم هستند ، از ذهن خود پاک کنید.

سعی کنید قفسه های کتاب و میز و صندلی ها را طوری طراحی کنید که بیش از حد مرتفع نباشند و معلولین جسمی نیز بتوانند از آن ها به راحتی استفاده کنند.

بهره گیری از بوفه و کافی شاپ در طراحی کتابخانه

پنجمین مولفه ای که در طراحی کتابخانه از اهمیت بالایی برخوردار است ، وجود کافی شاپ و بوفه در آن است. همان طور که بالاتر اشاره شد ، افراد زیادی برای تمام طول روز در کتابخانه می مانند و بنابراین وجود مواد غذایی متنوع در کتابخانه برای ارائه به این افراد ضروری است.

سعی کنید در کنار کافی شاپ یا بوفه کتابخانه ، تعدادی میز و صندلی قرار دهید تا افراد بتوانند برای مصرف مواد غذایی از آن ها استفاده کنند.

زیرا میز و صندلی های کتابخانه به هیچ عنوان جای مناسبی برای غذا خوردن نیستند و در صورت انجام این کار ممکن است برای افراد مزاحمت ایجاد شود.

همچنین اگر یک کافی شاپ یا بوفه را در طراحی کتابخانه در نظر بگیرید ، افراد برای مدت زمان بیشتری در کتابخانه شما می مانند در نتیجه میزان کاربری کتابخانه شما بالا می رود.

 

بهترین کتاب آزمون آیلتس

نمرات آیلتس مورد قبول دانشگاه های سراسر جهان از جمله دانشگاه های کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا، انگلیس، کانادا، امارات متحده عربی، آلمان و غیره است. از میان دانشگاه هایی که نمره آیلتس را قبول دارند می توان به دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه دیتون (University of Dayton)، دانشگاه متروپولیتن منچستر (Manchester Metropolitan University)، دانشگاه جورج میسون (George Mason University)، دانشگاه اوبرن (Auburn University)، دانشگاه هاروارد (Harvard University) و … اشاره کرد.

کتابهای آنلاین و آفلاین مختلفی برای آزمون آیلتس در اختیار شما قرار دارد که با استفاده از آنها و مطالب دیگر می توانید خودتان را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده و حداکثر نمرات را در آزمون نهایی کسب می کنید. با تمرین، صبر و داشتن عزم و اراده راسخ می توانید در این آزمون نتیجه خوبی بگیرید.

ما در این مطلب کتابهای پیشنهادی برای آمادگی در آزمون آیلتس 2021 را به همراه چندین نکته و راهنمایی در اختیارتان می گذاریم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.