رفتار و اخلاق مناسب دندانپزشک با کودکان

در ابتدای مراجعه کودکان به مطب دندانپزشکی باید استقبال گرم و صمیمانه ای از آن ها شود. هر کودکی با دیدن پزشک و لوازم پزشکی و مانتو سفید ناخودآگاه دچار ترس و دلهره می شود.

برخی از آن ها با گریه و ناراحتی ترس خود را ابراز می کنند و برخی دیگر ترس درونی دارند. استقبال گرم دندانپزشک می تواند باعث از بین رفتن ترس کودک و اعتماد او به دندانپزشک باشد. آرام بودن و ترس نداشتن کودک می تواند روند معالجه دندان را بهتر پیش ببرد.

به هنگام معالجه دندانپزشک کودکان بهتر است با کودک رفتاری ملایم و دوستانه داشته باشد. ترمیم و درمان دندان مدت زمان تقریبا طولانی لازم دارد. در این مدت زمان دندانپزشک باید حس آرامش و امنیت را به کودک انتقال دهد. همچنین با صحبت های کوتاه و مهربانانه کودک را تشویق کند.

دندانپزشک کودکان با داشتن رفتاری شوخ طبعانه با کودک، می تواند اعتماد کودک را جلب کند. در این صورت کودک با راحتی و تمایل بیشتری جلسات بعدی درمان را ادامه می دهد.

کودکان گاهی به دلایل مختلف با پزشک همکاری نمی کنند، دندانپزشک کودکان با صبوری می توانند کودک را راضی به ادامه معالجه کنند.

صبوری در معالجه از خصوصیات یک دندانپزشک کودکان خوب است. در حالت کلی، رفتار با کودکان در مطب دندانپزشکی باید کودک محور باشد و آرامش روانی کودک به طور کامل فراهم باشد. یک پزشک خوب هرگز نباید با خشم و عصبانیت با کودک رفتار کند.

زبان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به زبان ساده

تا دهه ۱۹۹۰، بسیاری از والدین آمریکایی به دلیل ترس از سردرگمی و گیج شدن کودک، از آموزش زبان دوم خودداری می کردند.

در حقیقت حدود سال ۱۹۹۹، محققان مقالاتی را منتشر کردند که ادعا می کردند آموزش زبان دوم به کودک قبل از تسلط به زبان اول، می تواند منجر به عدم تسلط کافی شود. یعنی کودک به هر دو زبان مهارت کاملی ندارد. افرادی که از این مکتب فکری پیروی می کنند معتقدند که کودکان تا سن تقریباً ۱۱ تا ۱۳ سالگی نباید زبان دومی یاد بگیرند.

با این حال، بیشتر تحقیقات فعلی نشان می دهد که این ترس بی اساس است و شواهد نشان می دهد که اگر بعد از ۱۰ سالگی شروع به یادگیری زبان دوم کنیم، ممکن است هیچگاه نتوانیم کاملاً دو زبانه بشویم. پس بهتر است که فرزند خود را در سنین کم به کلاس های زبان بفرستید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.