اهمیت رنگ و طرح فرش اتاق خواب

فرش ها در رنگ و طرح های مختلف طراحی و ساخته می شوند که هرکدام از آنها دارای ویژگی و مزایای منحصر به فردی هستند. اولین معیار برای انتخاب فرش اتاق خواب بودجه است که میزان آن از قبل مشخص می باشد. از آنجایی که فرش یکی از مهم ترین عناصر اتاق خواب است ، هزینه های زیادی را برای خرید بهترین کیفیت آن خرج می کنند.
قطعاً دکوراسیون اتاق خواب برای اکثر افراد مهم است زیرا مدت زمان زیادی را در آن می گذرانند. به همین دلیل از خرید جنس های ارزان قیمت و بی کیفیت برای محیط آن خودداری می کنند.
مورد دیگری که در انتخاب اهمیت دارد مدل فرش است. در واقع مدل آن را با توجه به نوع چیدمان اتاق خواب انتخاب می کنند. به طور مثال اتاق خوابی با چیدمان سنتی دارای فرشی متفاوت با اتاق خواب با چیدمان مدرن است. پس بعد از شناسایی مدل فرش به سراغ رنگ مناسب آن می روند.
در این قسمت کار تا حدودی برای انتخاب کننده راحت شده است ، زیرا مدل فرش مشخص شده و تنها رنگ آن باقی مانده است. برای انتخاب و خرید فرش مناسب ، تنها کافی است به اجزای درون اتاق دقت داشت تا رنگی متناسب یا مکمل را انتخاب کرد. در کنار رعایت اصول رنگ ، سلیقه فرد در انتخاب تأثیرگذار است.
16 روش برای کمک به خواب راحت شبانه 

1. ساعت خواب خود را مشخص کنید

حتماً باید در 24 ساعت زمانی را برای خواب در نظر گرفت. ما از مردم می‌خواهیم که خود را عادت بدهند سر زمان‌های مقرری بخوابند و از خواب بیدار شوند. چاره کار این است که خوب بخوابید و در طول روز احساس خستگی نکنید.

برای این منظور هر شب در ساعت مقرری به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مقرری از خواب بلند شوید. با این عادت منظم می‌توانید چرخه شبانه‌روزی یا اصطلاحاً ساعت زیستی بدن خود را تنظیم کنید. که در نتیجه عملکرداعضای داخلی بدن شما تنظیم می‌شود.

مثلاً هر شب از ساعت یک بامداد تا شش صبح بخوابید. اگر در این مدت زمان خوب خوابیدید، هر هفته 15 دقیقه زمان خواب خود را بیشتر کنید تا زمانی که نیمه شب بیدار شوید. تا این مشکل را از بین نبرده‌اید 15 دقیقه بعدی را اضافه نکنید. در نهایت وقتی به اندازه لازم می‌خوابید زمان بیدار شدن خود را متوجه خواهید شد. پس سر حال از خواب بلند می‌شوید و روز را با انرژی و شادابی شروع می‌کنید.

هنرفردی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.