اصول طراحی آشپزخانه رستوران

صرف نظر از این که شما چه نوع سبک رستورانی دارید ، چندین هدف برای طراحی صحیح و اصولی مطرح می شود که باید به آن ها دقت کرد. این اصول عبارت هستند از:

  • انعطاف پذیری
  • سادگی
  • جریان مواد غذایی و پرسنل
  • سهولت رعایت اصول بهداشتی
  • سهولت نظارت بر کار
  • کارایی فضا

انعطاف پذیری

آشپزخانه رستوران مکانی است که رفت وآمد در آن جا زیاد است ، بنابراین نحوه چینش فضا باید به صورتی با این کار تطبیق داشته باشد. شاید شما منو خود را تغییر دهید و غذا های جدیدی به فهرست پیشنهادی رستوران خود اضافه کرده یا حتی آشپز جدیدی انتخاب کنید که عملکرد متفاوتی با آشپز قبلی دارد.

اگر می خواهید فضایی انعطاف پذیر یا در یک کلام سازگار با نوع کاری که انجام می دهید داشته باشید ، شاید لازم به استفاده از ایستگاه های کاری چند منظوره یا تجهیزات قابل جابه جایی از یک مکان به مکان دیگر باشد.

سادگی

آشپزخانه رستوران ها فضایی است که در آن به هم ریختگی زیاد پیش می آید و همین آشفتگی فضا می تواند منجر به سردرگمی و بهداشت نامناسب محیط شود که در نهایت عملکرد منفی را برای خدمات غذایی در پی خواهد داشت.

برای این که از حداکثر فضای موجود استفاده کنید ، سعی کنید در طراحی آشپزخانه رستوران سادگی را در اولویت قرار دهید.

به عنوان مثال قرار دادن بخش سرو غذا در نزدیکی آشپزخانه می تواند رفت وآمد را در بخش غذاخوری محدود کند.

در حالی که اگر تجهیزات کوچک را در گوشه و قفسه های غیر ضروری بگذارید ، می توانید از این بخش ها نیز استفاده کنید. علاوه بر این ، انتخاب تجهیزات مناسب آن هم تنها با لوازم جانبی ضروری موجب صرفه جویی در هزینه و فضای در دسترس می شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.