رنگرزی به شیوه Post Dyeing چگونه است

 

در این روش ابتدا کار بافت موکت به پایان می رسد ، سپس موکت رنگرزی می شود. الیاف بکار رفته برای بافت موکت در این روش ، خام و بدون رنگ می باشد. رنگرزی موکت ها به شیوه Post Dyeing ، به شیوه های زیر انجام می گیرد.

 

  • Piece Dyeing

این روش در صنعت رنگرزی به نام توپ رنگرزی معروف است. در این روش رنگرزی موکت ، عملیات رنگ کردن موکت بعد از بافت و نصب لایه اولیه پشتیبان صورت می گیرد. از روش توپ رنگرزی ، به طور معمول در رنگرزی الیاف پلی استر و نایلون استفاده می شود. از معایب این روش این است که کنترل زیادی بر روی رنگرزی وجود ندارد و یک اشتباه کوچک نتیجه کار را مخدوش می کند. از مزایای بزرگ این روش ، سرعت بالای فرایند رنگرزی است و به همین علت ظرفداران زیادی دارد.

  • Printing

از رایج ترین روش های رنگرزی موکت ، روش Printing است که قابلیت اجرایی شدن هر طرح و رنگ بر روی موکت را فراهم می کند. در این روش رنگرزی ، از دستگاه پرینت برای رنگ آمیزی استفاده می شود. به این صورت که بعد از بافت موکت ، هر طرح و رنگی بر روی موکت قابل اجرا است. از جمله معایب این روش این است که رنگ پذیری به طور کامل بر روی موکت انجام نمی گیرد و در بیشتر مواقع قسمت زیره و پایین الیاف رنگ نمی شوند. آسان بودن ، داشتن سرعت بالای رنگرزی وداشتن تنوع بالا در طرح و رنگ از مزایای بزرگ این روش است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.