بررسی عفونت دندان

 

این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که ریشه ی دندان دچار عفونت و پر از باکتری می‌شود. این بیماری به عصب های دندان آسیب می‌رساند و باعث تحلیل بافت های کنار دندان می‌شود. ترک عمیق، شکستگی و حفره می‌تواند باعث این عفونت شود.

اکثر عفونت های شدید دندان باعث آبسه های پر درد برای بیمار می‌شوند. این بیماری دندان با عفونت صورت نیز همراه است. به هر حال، آبسه زمانی اتفاق می‌افتد که عفونت دندان وارد مراحل جدی تر می‌شود. تنها راه حل برای این بیماری دندان، درمان ریشه یا همان عصب کشی است. این درمان تا حدودی پیچیده و طولانی است. درمان ریشه ی دندان به بسیار پر درد بودن مشهور است اما واقعیت کمی متفاوت است. با استفاده از بی حس کننده بیمار درد بسیار کمی را تا درمان کامل دندان تجربه می‌کند.

برای انجام عصب کشی دندان پزشک با ایجاد حفره ای درون دندان از بالاِ اقدام به وارد کردن وسیله ای مخصوص درون آن می‌کند و آن را آنقدر تمیز می‌کند تا اینکه حفره ای در ریشه ی دندان ایجاد کند. سپس با استفاده از این حفره، وسیله ی مکش مانندی را درون آن می‌کند و بافت های عفونت کرده و عصب های آسیب دیده را خارج می‌سازد. در پایان نیز فضای خالی دندان با ماده ی مخصوص پر می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.