آشنایی با نیاز های مختلف یک استودیو موسیقی


آکوستیک بودن

یکی از مهم ترین نکاتی که درطراحی استودیو باید مورد توجه قرار بگیرد، اکوستیک بودن استودیو است. زیرا تنها در صورت آکوستیک بودن استودیو یک قطعه موسیقی با کیفیت تولید می شود. آکوستیک بودن از انعکاس دادن صدا های اضافی محیط در زمان ضبط اثر جلوگیری می کند.

عایق بودن

از دیگر ویژگی هایی یک استودیو حرفه ای عایق بودن است. عایق بودن مانع از ورود و خروج صدا می شود. یک استودیو باید به گونه ای عایق بندی شود که صدا های اضافی بیرون توسط میکروفن ضبط نشود.

به روز بودن تجهیزات و ابزار آلات فنی

در سال های اخیر تجهیزات و سیستم های صوتی به شدت در حال به روزرسانی هستند و امکانات جدیدی را عرضه می کنند. یکی از نیاز هایی که در طراحی داخلی استودیو موسیقی باید به آن پاسخ داده شود، فراهم کردن سیستم صوتی مناسب است. در ایک استودیو باید ست کاملی از انواع میکروفن ها در ابعاد و توان مختلف برای ضبط صدای آقایان و خانم ها موجود باشد. البته تجهیزاتی مانند مانیتور های آنالیز کننده نیز باید مطابق با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا باشد. به روز بودن تجهیزات و ابزار آلات فنی باعث ارتقای کیفیت قطعات موسیقی ظبط شده در استودیو می شود.

آرامش بخش بودن استودیو

در طراحی استودیو باید به این نکته توجه شود که فضای استودیو آرامش بخش باشد و باعث ایجاد احساس کلافگی نشود. در صورتی که فضای استودیو دلگیر باشد، نتیجه خروجی چندان مطلوب نخواهد بود. بنابراین باید در طراحی استودیو از المان ها مناسب استفاده شود و از شلوغ کردن بیش از اندازه استودیو اجتناب شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.