نحوه استفاده از الیاف نایلونی برای ساخت موکت

 

شاید بپرسید چگونه نایلون را در ساخت موکت استفاده می کنند؟ سخت بودن و استحکام این الیاف مصنوعی موجب شده تا سازندگان صنعت فرش و موکت آن را به عنوان یک انتخاب ثابت و همیشگی در دستور کار خود قرار دهند. موکت پلی آمید این روزها اماکن زیادی را پوشانده و طرفداران خاصی دارد. این الیاف مصنوعی با آستانه تحمل بالای خود در برابر پا خوردگی و حجم زیاد رفت و آمدها، گرد و غبار را در خود جا داده و به راحتی نیز ساییده نمی شود؛ درحالیکه بعض جنس ها مقاومت چندانی در برابر ضربه و فشار نداشته و سریع پوسیده می شوند.

احتمالا الان ذهن بسیاری از شما مشغول شده و این سوال درگیرتان کرده که آیا می توان موکت های ساخته شده از این الیاف را شست یا نه؟

تولیدکنندگان موکت نایلونی در این زمینه نیز چاره ای اندیشیده اند. عموما این موکت ها در مکان هایی مثل راهروها، ورودی ها، اتاق‎ ها و مکان هایی که محل رفت و آمد حیوانات خانگی است، باید هفته ای یکی دو بار شسته شده تا از جمع شدن گرد و غبار و میکروب های ریز در آن جلوگیری شود. این موکت ها خیلی زودلکه دار می شوند به همین دلیل باید با مواد شیمیایی مخصوص و مقاوم تحت مراقبت قرار گیرد. پس حتما مراقبت و شستشوی آن را باید در اولویت قرار داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.